Wat is jouw “Personal Brand’ Symbool?

Wat is het toch met kinderen en hun regenlaarsjes?

Is het de bewegingsvrijheid? (je mag eindelijk jezelf gewoon ‘vies’ maken en ze knellen niet) Is het omdat ze stevig op de grond staan en tegen een stootje kunnen? Zijn het de vrolijke kleuren en prints? Of een statement om lekker eigenwijs te mogen zijn en je niet aan alle regels hoeven te conformeren?

Ook ik was en ben zo’n ‘kind’. Mijn rode regenlaarsjes met witte stippen trok ik zelfs stiekem in bed aan. Ze kregen een prominente plek op mijn kamer zodat ik ze telkens kon zien. Ik werd er vrolijk van. Als Spaanse had ik meer rood met witte stippen in mijn kast waaronder mijn Spaanse dansjurk en schoentjes. (souvenirs uit Madrid van mijn oma) Maar toch mijn laarsjes combineerde ik toen al heel stylish verantwoord met mijn mooiste jurken! Ik kon helemaal mijzelf zijn en lekker in bomen klimmen, hutten bouwen en mijn grootste passie: in regenplassen springen! (doe ik trouwens nog steeds graag)

In ben ‘volwassener’ geworden en heel lang waren mijn rode laarsjes in de vergetelheid geraakt! Totdat ik besloot mijn eigen bedrijf te starten. Ook ik begon mijn imago en personal brand ernstig onder de loep te nemen en te laten nemen. Omdat het voor een bedrijf belangrijk is, dat ook de visuele presentatie overeenkomt met wat een bedrijf uniek maakt, ging ik op zoek naar een symbool die garant kon staan voor mijzelf en mijn bedrijf.

Het symbool moest het volgende uitdrukken: IK (MANOLi)

  • sta met beide benen stevig op de grond, maar niet vast geworteld.
  • ben flexibel, maar ook weer niet tè,
  • kan tegen heel wat stootjes en ben veerkrachtig.
  • ben communicatief sterk, verbaal en non-verbaal.
  • straal energie en vrolijkheid uit en besmet anderen er ook graag mee.
  • ben eigenwijs!
  • hou van buiten kaders denken en ben niet bang om boven het maaiveld uit te steken
  • ben Spaanse, vrouwelijk-stoer en een mix van 2 culturen
  • Zorg door deze mix dat ik anderen in beweging kan brengen, door anders naar situaties te kijken. (niet alles is, wat het lijkt)

Na heel wat symbolen te hebben bekeken en vele visitekaartjes verder, ging ik terug naar mijn (vrouwelijke/meisjes) kern! Mijn laarsjes! Zij symboliseren alles waar ik voor sta en uit wil dragen! Krachtig vanuit mijn kern!

De rode pumps op mijn website staan symbool voor de vrouw die ik geworden ben en die jij ook bent of zult worden.  Krachtig èn vrouwelijk!

Nu ben jij aan de beurt!

Wat zou ik missen als ik jou niet leer kennen?

Wat is jouw ‘Personal Brand’  symbool?

merkwaarden, kwaliteiten, authenticiteit

About manolimartincamunas

Energiek*creatief*inspirerend*stylish*vrolijk*Spaanse mix*no-nonsens*positief*tikje rebels* moeder*ondernemer*levensgenieter*vooral VROUW!
This entry was posted in authenticiteit, Female Branding, personal branding and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

4 Responses to Wat is jouw “Personal Brand’ Symbool?

  1. Tessa Faber says:

    Ja leuk he!!
    Mijn symbool is absoluut de FIAT 500 en dat is ook al van kinds af aan mijn “ding”.
    Afgezien van het feit dat mijn ouders in 1967 in zo’n modelletje op vakantie gingen en mijn moeder zwanger van mij terug kwam, loopt ie als een rode draad door mijn leven.
    En dus wat mijn eerste autootje ook een Fiat 500 (de Cinquecento versie) maar sinds een paar jaar is de oude versie met nieuwe vormgeving er weer.
    Ik kom net bij de dealer vandaan en heb als doel gesteld dat ik die over 2 jaar wil hebben met mijn bedrijfslogo er op!
    Ik ben een FIAT 500 want ik ben:
    * klein en compact
    * lekker snel en wendbaar
    * pittig en temperamentvol
    * vernieuwde versie
    * kind van de jaren ’60 maar met een generatie Y instelling
    * mooie ronde vormgeving 😉
    * iemand die graag ergens de vaart in zet
    * iemand die over de grenzen kijkt
    * Fantasierijk, Inspirerend, Autentiek + TESSA x 500

    Wat je zou missen als je mij niet kent: een voorbeeld van hoe je expres jezelf kunt zijn door kracht en kwetsbaarheid te combineren… 🙂

    • FIAT 500, naast de mini mijn lievelingsauto 😉 Voel me er ook erg mee verwant, maar was lastig om dat als symbool te gebruiken…..
      Bedankt voor je leuk bericht….

      Met vrouwelijke groet,
      Manoli

  2. Wat een ontzettend leuk en authentiek verhaal over Personal Branding. Mooi van wordpress dat je kunt “rebloggen”. Dat heb ik net gedaan. Dank!

Leave a comment